Mistrovství České republiky mládeže
SRC – dráhové modely automobilů
SRC Brno
3. - 4. května 2019
výsledky
MČR 2017 SRC Zlín – Tlumačov
propozice PDFVyhlašovatel:
Svaz modelářů České republiky (U Pergamenky 3, Praha 7)
Pořadatel:
SRC Zlín modelářský klub p.s. (automodelářský klub SMČR č. 21)
Datum a místo konání:
28. – 29. dubna 2017
autodráha SRC zlín
Sokolská 401, 763 62 Tlumačov
Ostatní údaje o ubytování, dráze apod. viz webové stránky mistrovství
http://src.sophics.cz/mcrz2017
Organizační štáb MČR
Ředitel soutěže: Kamil Klapka
Hlavní rozhodčí: Martin Neček
Rozhodčí: Viktor Mechl, Stanislav Mechl
Technická komise Rostislav Sedlařík, Kamil Klapka
Čestní hosté mistrovství:
- Mgr. Miroslav Navrátil, předseda Svazu modelářů České republiky
Registrace:
Všichni
účastníci jsou povinni se registrovat nejpozději do 10.4.2017.
Registrace je možná na e-mail src.zlin@centrum.cz
nebo
kamil.klapka@sophics.cz
nebo
na tel. 603 746 472 ( Kamil Klapka ).
Soutěžní kategorie:
PR/32, PR/24 a ES-G12
Věkové kategorie
Mladší žáci (narození 2005 - 2011 včetně)
Starší žáci (narození 2002 - 2004 včetně)
Junioři (narození 1999 - 2001 včetně)
Pravidla:
Pro Mistrovství ČR automodelářů – mládeže platí platná pravidla dráhových automodelářů s výjimkami uvedenými dále v těchto propozicích.
Rozhodující pro případné spory je ředitel soutěže ve věcech organizačně-soutěžních a technická komise ve věcech technických.
Nominace:
Mistrovství ČR automodelářů - mládeže se může zúčastnit každý člen SMČR, který splňuje věkový limit a zúčastnil se od 1. září 2016 alespoň jednoho závodu uvedeného v KAuM oficiálním kalendáři závodů 2016/2017.
Startovné:
Startovné 100,- Kč (bez ohledu na počet kategorií).
Ceny:
První tři v každé kategorii a věkové kategorii získají poháry a diplomy, případně věcné ceny.
Ubytování:
Pro nominované a přihlášené účastníky zajištěno bezplatně v místě konání (prostory sokolovny). Spacáky a podložky (karimatky) je nutné mít s sebou.
Stravování:
Pro registrované účastníky zajištěno bezplatně. Strava bude zajištěna od pátečního večera do sobotního večera. Občerstvení zajištěno formou bufetu v průběhu celého mistrovství.
Časový harmonogram
Pátek 28.4.2017
Od 12:00 Volný trénink, prezence účastníků
17:00 Oficiální zahájení MČR
17:10 - 18:00 Trénink PR/32
17:30 - 18:00 Přejímka PR/32
18:00 - 18:30 večeře
18:45 - 19:15 Kvalifikace PR/32
19:15 - 21:00 Závod PR/32
21:00 - 22:00 Volný trénink, večerka
21:00 Schůzka zástupců klubů
Sobota 29.4.2017
07:15 – 08:00 Snídaně
08:00 - 10:00 Trénink PR/24
09:30 - 10:00 Přejímka PR/24
10:00 - 10:45 Kvalifikace PR/24
10:45 - 13:00 Závod PR/24
13:00 - 14:00 Oběd
13:30 - 15:00 Trénink ES-G12
14:30 - 15:00 Přejímka ES-G12
15:00 - 15:45 Kvalifikace ES-G12
15:45 - 18:00 Závod ES-G12
18:00 – 18:30 Vyhlášení pořadí, ukončení mistrovství ČR
18:30 – 20:00 Volný trénink
Neděle 30.4.2017
07:30 – 08:30 Odjezd účastníků, kteří chtějí přespat do neděle
Pořadatel si vyhrazuje právo po dohodě se zástupci klubů časový program upravit v závislosti na počtu závodníků.
Pravidla
Soutěžní
Platná soutěžní pravidla viz http://kaum.svazmodelaru.cz a s dále uvedenými výjimkami a upřesněním.
1.1 Systém závodu
Kvalifikace 1min na nejrychlejší kolo, rozdělení do 8-členných skupin podle výsledků kvalifikace; všechny věkové kategorie jedou dohromady, pokud nerozhodne ředitel soutěže jinak. Hodnocení věkových kategorií je samostatné.
Systém 8x3 minuty pro PR/32, 8x4 minuty pro PR/24 a 8x4minut
pro ES-G12; přestávka mezi jízdami 1,5 minuty, v době přestávky jsou povoleny běžné opravy a úpravy modelu.Výsledné pořadí podle počtu ujetých kol a dílků bez ohledu na kvalifikační skupinu. V případě rovnosti výkonu rozhoduje výsledek z kvalifikace.
Závodník je povinen označit model lepíky příslušné barvy.
Nasazování modelů po dobu organizovaného tréninku a v průběhu závodů nejezdící skupiny závodníků, bude upřesněno při začátku MČR (podle přihlášek a kategorií).
Hlavní rozhodčí může omezit napájecí napětí pro každou kategorii.
1.2 Přejímka a depo
Technická přejímka začíná vždy 30 minut před startem každé kategorie. Technickou přejímku provádí členové technické komise, začátek přejímky vyhlašuje ředitel závodu..
Při přejímce může být označen použitý podvozek a karosérie. Závodník může na přejímce předložit druhou identickou karosérii. V průběhu závodu je zakázáno měnit podvozek.
Po technické přejímce zůstanou modely v uzavřeném depu; manipulace s modely je povolena pouze rozhodčím.
Závodníkovi je model vydán na start kvalifikace. Po skončení kvalifikace se opět vrací do uzavřeného depa a je závodníkovi opět vydán na start rozjížděk. Po skončení rozjížďky musí být modely ihned vráceny do uzavřeného depa, a to včetně modelů, které rozjížďku nedokončily.
Ředitel a/nebo členové technické komise mohou po závodě nebo kdykoliv v jeho průběhu provést kontrolu modelů.
1.3 Dráha
Namazání dráhy a čištění vodičů je zajištěno pořadatelem; není povoleno jakkoliv dráhu upravovat během jízdy, během přestávky ani po skončení jízdy. Není povoleno mytí vodičů.
Stavební
2.1. Společná ustanovení
2.1.1. Pneumatiky předních kol musí být mít černou barvu. Musí být umístěna na podvozku kolmo k rovině dráhy s tolerancí +/- 10°. V souladu s platnými pravidly lze v těch kategoriích, kde to povolují pravidla, použít nalepovací přední kola odpovídajících rozměrů.
2.1.2. Karoserie musí být realisticky vystřižena, není povolena úprava tvaru a rozměrů. Je zakázáno použít přídavné aerodynamické prvky. Na karoserii smí být udělány otvory pouze v místech odpovídajících skutečné předloze. Přední a zadní část karoserie nesmí být zkrácena. Přední blatníky nemusí být vystřiženy, ale při pohledu z boku musí být viditelný celý obvod kola.
2.1.3. Model musí být realistickým způsobem barevně povrchově upraven. Všechna okna musí být průhledná. Světla mohou být průhledná. Ostatní plochy karoserie musí být nabarveny. Nabarvení musí být provedeno tak, aby při umístění modelu na podložku nebyly viditelné díly podvozku (tj., aby nebyla karoserie „průhledná“). Karoserie modelu musí zakrývat celý podvozek včetně celého vodítka a zadních kol. Model při pohledu shora musí být v celém půdorysu neprůhledný.
2.1.4. Každý model musí být opatřen minimálně třemi startovními čísly. Minimální velikost pro modely v měřítku 1/32 je 5 mm a pro modely v měřítku 1/24 8 mm. Čísla musí být na karoserii nalepena nebo nastříkána, nikoliv napsána např. fixem.
2.1.5. Model musí být zespodu na podvozku nebo karoserii čitelně označen celým jménem závodníka.
2.1.6. Každý model musí být vybaven trojrozměrným, barevně provedeným pilotem.
2.2. Specifikace motorů
viz stavební pravidla KAuM SMČR s následujícími výjimkami:
2.2.1 Motory 16D (Super 16D)
Povoleny jsou motory třídy 16D (Super 16D) s jedním párem keram. magnetů, uzavřený obal typu „D“ a plastikové čelo.
Je možno použít kotvu Proslot 700S Outlaw bez štítku. Kotva nesmí být převinuta a je zakázáno upravovat průměr její hřídele.
Je povoleno: vyměnit ložiska za kuličková.
2.2.2 Motory X12
Obal uzavřený typu "C", Čelo plastikové, pouze dva keramické magnety.
Kotva nesmí být převinuta a je zakázáno upravovat průměr její hřídele.
2.2.1 Motory 16C
Nejsou povoleny.
2.3. PR/32 – polomakety cestovních a GT vozů (1:32)
KAROSERIE
Povoleny jsou karoserie dle úvodní definice kategorie PR/32. Karoserie třídy ES/32 nejsou přípustné. Ostřiženy musí být tak, aby byl zachován charakteristický vzhled daného vozu (maska, světla, dveře apod.). Na přední části karoserie je nutno zachovat 1mm svislou výšku spoileru karoserie. Lze použít nalepovací přední kola.
PODVOZEK
Povoleny jsou produkční podvozky Parma International 32, Parma Flexi Womp 32 a Demon, JK Cheetah 11 – Hypersonic 32. Nelze je nijak upravovat a doplňovat, s výjimkou vyztužení držáků ložisek zadní hřídele drátem ve tvaru U a zvětšení délky drážky držáku motoru tak, aby motor šel přisunout víc k hřídeli zadních kol.
Připájet lze ložiska zadní hřídele, přívodní kabely motoru, trubičky na špendlíky, vymezovací trubičky předních kol, přední hřídel, pastorek a motor. Zavěšení předních kol musí být provedeno na jedné nedělené rovné hřídeli a v místě určeném pro umístění přední nápravy. Pro uložení zadní hřídele musí být použita kluzná ložiska.
MOTOR
Motor JK Falcon Retro bez úprav dodaný pořadatelem.
KOLA
minimální průměr předních kol (samolepek) 12 mm
OSTATNÍ ROZMĚRY
minimální světlost pod zadní nápravou vč. převodu 0,8 mm
minimální výška modelu v místě horní hrany předního „skla“ karoserie, měřeno na technické desce 25 mm
maximální šířka modelu 64 mm
2.4 PR/24 – polomakety cestovních vozů (1:24)
KAROSERIE
Povoleny jsou karoserie dle úvodní definice. Ostřiženy musí být tak, aby byl zachován charakteristický vzhled daného auta (maska, světla, dveře apod.). Na přední části karoserie je nutno zachovat 1mm svislou výšku spoileru karoserie.
PODVOZEK
Povoleny jsou produkční podvozky Parma Flexi Car, Parma Flexi 2-5, J.K. Cheetah (všech typů, včetně JKC43 Cheetah Aeolos ), Trinity Spider, Trinity 2000, Champion Turbo Flex, J.K. Scorpio II, J.K. Scorpio III, Mosseti Titan a Mosseti Patriot. Je zakázáno použít hliníkové nebo duralové bočnice.
Podvozek nelze nijak upravovat, vyztužovat a doplňovat.
Připájet lze ložiska zadní hřídele, přívodní kabely motoru, trubičky na špendlíky, vymezovací trubičky předních kol, přední hřídel, pastorek a motor.
Minimální povolená výška horní hrany zadní hřídele od spodní hrany podvozku je 8,6 mm. Zadní hřídel musí mít průměr 3/32“ a musí být plného průřezu, pro její uložení musí být použita kluzná ložiska.
Lze použít nalepovací přední kola.
MOTOR
Motor třídy 16D (Super 16D)
KOLA
minimální průměr předních kol 12,7 mm
maximální šířka zadních kol 20,7 mm
OSTATNÍ ROZMĚRY
minimální světlost modelu pod zadní nápravou vč. převodu 0,8 mm
maximální výška spodní hrany zadního nárazníku karoserie 12,7 mm
maximální výška modelu v místě zadního křídla 35 mm
maximální šířka modelu 83 mm
2.5 ES-G12 – polomakety prototypů a sportovních vozů se zakrytými koly (1:24)
KAROSERIE
Podle základní definice. Je možné použít karoserie s otevřeným kokpitem řidiče i uzavřenou kabinou.
Musí být zachována svislá přední hrana karoserie minimálně 1mm.
PODVOZEK
Volný.
MOTOR
Motor třídy X12, 16D (Super 16D)
KOLA
minimální průměr předních kol (samolepek) 12,7 mm
maximální šířka zadních kol 20,7 mm
OSTATNÍ ROZMĚRY
minimální světlost modelu pod zadní nápravou vč. převodu 0,8 mm
maximální výška modelu v místě zadního křídla 38 mm
maximální šířka modelu 83 mm
Všechny rozměry mimo světlosti se měří na technické desce (zapuštěná zadní kola a vodítko)